29 Marec 2019

Sedemdesiat rokov histórie a úspechov, všetko najlepšie k narodeninám!

 

  • 31. marca 1949 založil Carlo Abarth (1908-1979) spoločnosť Abarth & C., a položil tak základy skutočnej legendy štýlu a výkonu, za ktorou stoja rekordné vozidlá, revolučné tuningové sady a legendárne víťazstvá.
  • Desať svetových rekordov, 133 medzinárodných rekordov a viac ako 10 000 víťazstiev na trati: pretekanie umožnilo Abarthu testovať nové riešenia v nesmierne náročných podmienkach pred ich zavedením do sériovej produkcie.
  • Abarth oslavuje okrúhle narodeniny novým radom 70th Anniversary so špecifickým logom, ktoré urobí zo všetkých vozidiel modelového roku 2019 úplne jedinečné a exkluzívne modely.
  • 70 rokov existencie značky oslavuje tiež nový Abarth 595 esseesse, ktorý bol inšpirovaný legendárnou tuningovou sadou zo šesťdesiatych rokov. Limitovaná edícia 124 Rally Tribute potom vznikla ako pocta víťazstvám súťažného špeciálu v minulej sezóne.
  • Abarth 124 Rally 2019, pretekársky špeciál prešiel modernizáciou, ktorá mu umožní udržať si vedúcu pozíciu v triede R-GT. V minuloročnej sezóne zbieralo vozidlo jeden úspech za druhým a stalo sa víťazom európskeho šampionátu R-GT 2018 a majstrovstiev sveta vozidiel Gran Turismo FIA R-GT 2018. Nový špeciál mal oficiálnu premiéru pred niekoľkými málo dňami.
  • Oslavy výročia sprevádza rekordný predaj. V roku 2018 bolo na európskom trhu predaných takmer 23 500 vozidiel, čo oproti roku 2017 predstavuje nárast o 36,5 %.

 

Značka Abarth oslávi počas niekoľkých málo dní 70. výročie svojho založenia. Jedná sa nielen o významný míľnik v motoristickom športe, ale aj o ďalší rekord talianskej značky, ktorá motivuje fanúšikov po celom svete. Oslava tohto jubilea neznamená len spomienku na skvelých ľudí, športové úspechy a jedinečné technológie, ale aj posilnenie nerozlučného puta, ktoré spája rôzne generácie zákazníkov, to všetko v duchu filozofie značky Abarth, a síce usilovať o maximálny výkon, špičkové dielenské spracovanie a nepretržité zdokonaľovanie techniky.

„Rozprávanie o významných fázach značky Abarth umožňuje pripomenúť si rekordné vozidlá, revolučné tuningové sady a legendárne preteky, ktoré priniesli technologický pokrok a úspechy v motoristickom športe," vysvetľuje Luca Napolitano, riaditeľ značiek Fiat a Abarth v regióne EMEA. „To všetko patrí do histórie aj súčasnosti značky Abarth vrátane odhodlania a hrdosti ľudí, ktorí sa v priebehu rokov vystriedali v továrňach, kanceláriách aj na pretekárskych okruhoch. Okrem športového uspokojenia inžinierov a technikov značky so škorpiónom v znaku sú preteky skutočným skúšobným laboratóriom, ktoré umožňuje otestovanie nových technológií v nesmierne ťažkých podmienkach pred ich zavedením do sériovej produkcie. Iba týmto spôsobom je možné dosiahnuť maximum z hľadiska výkonu, bezpečnosti a spoľahlivosti."

Práve to je jedným z tajomstiev značky, ktorá neprestáva fascinovať ani po 70 rokoch, čo potvrdzuje aj vlaňajší rekordný predaj v Európe, ktorý dosiahol takmer 23 500 vozidiel. Oproti roku 2017 tak došlo k 36,5percentnému nárastu predaja. Výsledky boli výnimočné na niekoľkých trhoch. Napríklad vo Veľkej Británii stanovil Abarth predajný rekord s 5600 predanými vozidlami, čo predstavovalo nárast 27 %. V Španielsku bolo predaných 1450 vozidiel, čo predstavovalo nárast vo výške 27 %. Závratnou rýchlosťou sa v Európe rozširuje aj fanúšikovská základňa. Komunita Abarth Scorpionship má teraz takmer 110 000 členov.

Nadšenie fanúšikov vzrástlo tiež v nadväznosti na pozoruhodné úspechy Abarthu 124 rally v národných aj medzinárodných šampionátoch rally (viac informácií na http://www.abarthpress.sk/press/article/abarth-124-rally-2019-spider-so-korpi-nom-v-znaku-pre-iel-upravami-ktore-zaru-ia-jeho-al-ie-veduce-postavenie-v-su-a-iach-rally). Na tomto úspechu majú veľký podiel aj nepretržité vývojové práce tímu Abarth. Cieľ je prostý: udržať sa na vrchole triedy R-GT.

Modely Abarth 595 a Abarth 124 70th Anniversary sú charakteristické špeciálnym logom, ktoré robí vozidlá modelového roka 2019 úplne jedinečnými a exkluzívnymi. Cieľom tohto radu je osláviť úspechy v motoristickom športe a samozrejme aj významné jubileum (viac informácií na http://www.abarthpress.com/press/article/abarth-sets-a-new-sales-record-in-2018-and-is-celebrating-its-seventieth-year-in-2019-with-the-launch-of-the-new-70th-anniversary-range). Oslavy pokračovali aj na nedávnom autosalóne v Ženeve, kde sa predstavil nový model 595 esseesse, ktorý sa môže pochváliť rovnakým výročným logom, a limitovaná edícia 124 Rally Tribute, ktorá do sveta vyjde v obmedzenom počte 124 kusov (viac informácií o týchto novinkách na http://www.abarthpress.sk/press/article/abarth-oslavuje-na-medzinarodnom-autosal-ne-v-eneve-70-vyro-ie-a-predstavuje-nove-modely-595-esseesse-a-124-rally-tribute).

Oslava 70 rokov značky Abarth je jedinečnou príležitosťou pozrieť sa na korene značky a zistiť kde a ako sa zrodila nenapodobiteľná osobitosť vozidiel so škorpiónom v znaku.

 

1949-2019: prvých 70 rokov Škorpióna

Legenda značky so škorpiónom v znaku sa zrodila 31. marca 1949, kedy Carlo Abarth (1908-1979) s Guidom Scagliarinim založil spoločnosť Abarth & C. Prvým vozidlom značky bol model 204 A odvodený z Fiatu 1100. Pozornosť pritiahol 10. apríla 1950, kedy ho Tazio Nuvolari doviedol k víťazstvu v triede, a to pri svojom poslednom závode Palermo-Monte Pellegrino. Od tej doby sa história Abarthu plnila pretekárskymi a priemyselnými rekordami, vždy v duchu filozofie jej zakladateľa, a síce kombinovať maximálny výkon, dielenské spracovanie a nepretržité technické zdokonaľovanie. Zaujímavá kariéra Carla Abarth začala u motocyklov, nie u automobilov. Vo veku dvadsať rokov vybojoval svoje prvé víťazstvo v závode Motor Thun a rok potom postavil svoj prvý motocykel pod značkou Abarth. Počas závodu v Linzi ho však stretla nehoda, ktorá ho donútila opustiť svet motocyklov. V súťažení pokračoval na sajdkárách. Preslávil sa napríklad v závode proti Orient Experssu, ktorý samozrejme vyhral. Druhá vážna nehoda ho ale v roku 1939 donútila svet pretekania opustiť úplne. Pre Carla Abartha to bol začiatok niečoho nového. V roku 1945 sa presťahoval do Merana a stal sa talianskym občanom. Po krátkej skúsenosti v spoločnosti Cisitalia založil v roku 1949 spoločnosť Abarth & C. Jeho predstava dopĺňať pretekárske aktivity výrobou tuningových sád pre obyčajné masovo vyrábané modely, ktorým by zlepšovali výkon, rýchlosť a zrýchlenie, sa ukázala ako správna. Pozoruhodnou súčasťou sád boli výfukové systémy, ktoré sa zakrátko stali ikonami. Počas niekoľkých málo rokov dosiahla spoločnosť Abarth & C. celosvetového ohlasu. V roku 1962 vyprodukovala 257 000 výfukov, z čoho 65 % bolo určených na export.

Vrchol úspechu nastal koncom 50. a počas 60. rokov. Model Fiat Abarth 750 navrhnutý v roku 1956 karosárňou Bertone pokoril vytrvalostný a rýchlostný rekord. 18. júna na okruhu v Monze najazdil za 24 hodín 3743 km priemernou rýchlosťou 155 km/h. Od 27. do 29. júna potom na rovnakom okruhu pokoril rad ďalších rekordov: na 5000 a 10 000 km, na 5000 míľ a tiež na 48 a 72 hodín. Rovnaký automobil, avšak s karosériou Zagato, vznikol v dvoch rôznych verziách: Fiat Abarth 750 Zagato (1956) a Fiat Abarth 750 GT Zagato (1956). Rev motora týchto modelov sa doniesol až k ušiam Franklina Delano Roosevelta Jr., syna amerického prezidenta, ktorý sa okamžite vybral do Talianska, aby s Abarthom osobne podpísal exkluzívnu zmluvu na distribúciu týchto vozidiel v USA.

V roku 1958 Abarth dokončil svoju transformáciu malého mestského vozidla Fiat 500 a zvýšil jeho potenciál na maximum. V rovnakom roku značka zintenzívnila svoju spoluprácu so spoločnosťou Fiat, ktorá sa zaviazala finančne odmeňovať Abarth na základe dosiahnutých víťazstiev a rekordov. Táto udalosť sa stala základom impozantnej série víťazstiev: 10 svetových rekordov, 133 medzinárodných rekordov a viac ako 10 000 víťazstiev na trati. Legenda Abarthu rástla a urobila z neho preslávenú značku. Šesťdesiate roky boli zlatou érou Abarthu. Značka sa stala synonymom rýchlosti, odvahy, výkonu a vývoja. Zoznam vozidiel, ktoré Abarth zapísali do histórie motoristického športu je skutočne dlhý: začína modelom 850 TC, ktorý víťazil na všetkých medzinárodných okruhoch vrátane Nürburgringu a končí Fiatom Abarth 1000 Berlina a modelom 2300 S, ktorý napriek drsným podmienkam počasia stanovil na okruhu v Monze rad výnimočných rekordov.

V roku 1971 prevzala Abarth pod svoje krídla skupina Fiat. Jeho legenda pokračovala modelom Fiat 124 Abarth, ktorý sa stal víťazom majstrovstiev Európy v rokoch 1972 a 1975, modelom 131 Abarth, ktorý v rokoch 1977, 1978 a 1980 získal titul majstra sveta v rally a modelom Ritmo Abarth. Carlo Abarth nás opustil 24. októbra 1979 v znamení Škorpióna, teda v rovnakom znamení, v akom sa narodil a ktoré inšpirovalo znak vozidiel značky Abarth.

Slávna minulosť ožila v roku 2008, kedy značka obnovila svoju činnosť prostredníctvom nového radu pre nadšencov motoristického športu tvoreného modelmi Abarth Grande Punto (2007) a Abarth 500 (2008). Okrem toho ponúkla tradičné tuningové sady pre cestné aj pretekárske vozidlá Abarth Grande Punto Rally Super 2000 a Abarth 500 Assetto Corse. Odvtedy uzrel svetlo sveta rad nových silných a rýchlych modelov: Abarth 695 Tributo Ferrari (2010), Abarth 595 Yamaha Factory Racing (2015), Abarth 695 biposto Record (2015), Abarth 695 Rivale (2017), Abarth 124 spider (uvedený v roku 2016), Abarth 124 GT a Abarth 595 (oba predstavené v roku 2018). Legenda Škorpióna pokračuje s modelmi Abarth 595 a Abarth 124 70th Anniversary. A nakoniec sú tu úplne nové modely Abarth 595 esseesse a Abarth 124 Rally Tribute.

 

Turín, 29. 3. 2019

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Obrázky


Download

Súvisiace obrázky


Príložit súbor


Odkazy