28 November 2018

Úplne nový Jeep® Gladiator 2020: najschopnejší stredne veľký pick-up

Legendárne schopnosti 4x4, originálny dizajn vychádzajúci z bohatej histórie pick-upov Jeep®, najlepšia ťažná kapacita a užitočná hmotnosť v triede, ohromná funkčnosť a všestrannosť, pokročilé a úsporné pohonné jednotky, sloboda jazdy s nebom nad hlavou a kompletná paleta bezpečnostných prvkov a intuitívnych technológií.

  • Bezkonkurenčné schopnosti vďaka systémom pohonu všetkých kolies Command-Trac a Rock-Trac, tretej generácii náprav Dana 44, elektronickým uzávierkam predného a zadného diferenciálu Tru-Lock, diferenciálu so zvýšenou svornosťou Trac-Lok, v segmente úplne výnimočnému elektronicky odpojiteľnému stabilizátoru prednej nápravy a 33palcovým offroadovými pneumatikám.  
    • Bezkonkurenčné plazivé prevody
    • Brodivosť až 30 palcov (762 mm)
  • Najlepšia ťažná kapacita a užitočná hmotnosť v triede.
  • Ťažná kapacita až 3470 kg
  • Užitočná hmotnosť až 726 kg
  • Verzia Crew Cab je vybavená oceľovou korbou s dĺžkou 1524 mm s krytou elektrickou zásuvkou a pevnými integrovanými kotviacimi okami, vďaka čomu poskytuje všestranné možnosti uloženia nákladu.
  • Moderný a originálny dizajn, ktorý je okamžite rozoznateľný ako Jeep®.
    • Ikonická sedemotvorová maska ​​chladiča, kruhové svetlomety a štvorcové koncové svetlá
    • Robustný, ale napriek tomu aerodynamický dizajn
    • Pohodlne sklopné čelné okno pre offroadových nadšencov
    • Jediný pick-up s pohonom všetkých kolies a ľahko ovládateľnou látkovou strechou a dvoma hard topmi
  • Desiatky rôznych kombinácií usporiadania dverí, strechy a čelného okna
  • Ľahké a veľmi pevné hliníkové dvere, závesy, kapota, blatníky, rám čelného okna a zadné veko znižujú hmotnosť a zlepšujú spotrebu paliva.
  • Zavesenie kolies odladené pre optimálne jazdné vlastnosti na vozovke a jazdný komfort bez kompromisu k offroadovým schopnostiam, nosnosti a ťažnej kapacite.
  • Pokročilé a úsporné pohonné jednotky.
    • Zážihový motor 3.6 Pentastar V-6 s funkciou Stop-Start (ESS)
      • Osemstupňová automatická alebo šesťstupňová manuálna prevodovka
    • Dieselový motor 3.0 EcoDiesel V-6 s funkciou ESS a osemstupňovou automatickou prevodovkou od roku 2020
  • Štvrtá generácia systému Uconnect zahŕňa funkcie zrkadlenia chytrého telefónu a možnosť voľby 7,0 alebo 8,4palcovej dotykovej obrazovky so zoomováním pomocou priblíženia či oddialenia prstov.
  • Čelná offroadová kamera umožňuje v modeli Rubicon jednoduchý pohľad na prekážky na trase.
  • K dispozícii viac ako 80 pokročilých prvkov bezpečnosti.
  • Informácie a špecifikácie zodpovedajú americkému trhu. Viac informácií a fotografie úplne nového modelu Jeep® Gladiator predstaveného na autosalóne v Los Angeles sú k dispozícii na stránkach FCA US: http://media.fcanorthamerica.com/newsrelease.do?id=20427&mid=
  • Špecifikácie úplne nového modelu Jeep Gladiator pre región EMEA (Európa, Blízky východ a Afrika) budú k dispozícii pred komerčným uvedením do regiónu EMEA v roku 2020.

 

 

Úplne nový model Jeep® Gladiator modelového roka 2020, najschopnejší stredne veľký pick-up všetkých čias, stavia na bohatom dedičstve odolných a spoľahlivých pick-upov Jeep® s bezkonkurenčnou kombináciou robustnosti, originálneho dizajnu Jeep®, slobody jazdy s nebom nad hlavou, vysokej funkčnosti a všestrannosti, najlepšej ťažnej kapacity a nosnosti v triede, pokročilých a hospodárnych pohonných jednotiek, špičkovej dynamiky na vozovke a v teréne a radu inovatívnych bezpečnostných prvkov a pokročilých technológií.

 

„Jeep® Gladiator modelového roka 2020, ktorý na prvý pohľad prezrádza spolupatričnosť k značke Jeep®, predstavuje nové ultimatívne vozidlo pre akékoľvek dobrodružstvo v prírode," povedal Tim Kuniskis, riaditeľ značky Jeep® pre Severnú Ameriku. „Zo strany našich zákazníkov a kupujúcich v segmente pick-upov je po tomto jedinečnom vozidle obrovský dopyt. Jeep Gladiator, ktorý sa zrodil z bohatého dedičstva odolných pick-upov Jeep®, kombinuje odolnosť, všestrannosť a funkčnosť, čo z neho robí najschopnejší stredne veľký pick-up všetkých čias."

 

Úplne nový Jeep® Gladiator 2020 poskytuje bezkonkurenčné schopnosti s najlepšou ťažnou kapacitou a nosnosťou v triede a kombinuje ich s vynikajúcou jazdnou dynamikou na vozovke aj bezpečnosťou pre cestujúcich. Za svoje legendárne schopnosti v teréne vďačí systémom pohonu všetkých kolies Command-Trac a Rock-Trac, tretej generácii náprav Dana 44, elektronickým uzávierkam predného a zadného diferenciálu Tru-Lock, diferenciálu so zvýšenou svornosťou Trac-Lok, v segmente úplne ojedinelému elektronicky odpojiteľnému stabilizátoru prednej nápravy a 33palcovým offroadovým pneumatikám.

Jeep® Gladiator 2020 bude k dispozícii v stupňoch výbavy Sport, Sport S, Overland a Rubicon.

Úplne nový Jeep® Gladiator 2020 bude vyrábaný v Tolede v štáte Ohio a u amerických predajcov značky Jeep® sa objaví v druhom štvrťroku 2019.

 

Moderné poňatie originálneho dizajnu Jeep®

EXTERIÉR
Úplne nový Jeep® Gladiator 2020 sa môže pochváliť robustným a osobitým dizajnom, ktorý je okamžite rozoznateľný podľa tradičných štylistických prvkov Jeep®.

Dizajnérsky tím značky Jeep® zachoval tradičnú sedemotvorovú masku chladiča modelu Wrangler, ktorá však dostala širšie otvory potrebné pre väčší prívod vzduchu súvisiaci s vyššou ťažnou kapacitou. Horná časť mriežky je tvarovaná v záujme zlepšenia aerodynamiky.

Modely Gladiator Overland a Rubicon ponúkajú LED svetlomety a hmlové svetlá, ktoré poskytujú ostré biele svetlo dodávajúce vozidlu moderný vzhľad. Modely Gladiator sú vybavené LED svetlami denného svietenia, ktoré vytvárajú svetelný obrys okolo kruhových svetlometov. Predné ukazovatele smeru sú umiestnené na predných lichobežníkových blatníkoch.

Tradičné štvorcové zadné koncové svetlá využívajú LED technológiu a svojím tvarom a pozíciou umožňujú široký vstupný otvor pre bezproblémové nakladanie na korbu.

 

Nákladový priestor je zabezpečený elektricky ovládaným vekom, ktoré tlmí nárazy a je možné ho otvoriť v troch pozíciách.

Pozornosť dizajnérov sa sústredila predovšetkým na funkčnosť a všestrannosť a odolná ložná plocha bola navrhnutá pre jednoduché použitie. Osvetlenie korby, voliteľná krytá elektrická zásuvka (400 W, 115 V, tri kolíky) a pevné integrované kotviace oká poskytujú maximálnu všestrannosť. Voliteľný systém Trail Rail Cargo Management System poskytuje ďalšie možnosti ukladania, organizácie a ochrany nákladu.

 

Plnohodnotné rezervné koleso a jeho držiak sa nachádzajú pod korbou za zadnou nápravou, pričom držiak je schopný niesť pneumatiku s rozmere až 35 palcov.

 

Voliteľná vložka korby, organizér korby a látkový kryt poskytujú ďalšie možnosti zabezpečenia nákladu. Modely Gladiator Rubicon sú vybavené ochranou kabíny a korby.

 

Dizajn rámu čelného okna so štyrmi skrutkami umožňuje ľahké a rýchle sklopenie čelného okna. Horná časť rámu je spojená s A stĺpikmi a zostáva na svojom mieste aj po sklopení okna. Vďaka tomu zostáva vnútorné spätné zrkadlo vždy na svojom mieste.

 

Dvojdielne blatníky vo farbe karosérie s čiernym lemom a vložkou ponúkajú väčšiu svetlú výšku pre pneumatiky a sú štandardom modelov Rubicon a Overland.

 

Závesy ľahkých a odolných hliníkových dverí obsahujú vyrazenú informáciu o veľkosti bitu Torx pre odmontovanie dverí, vďaka čomu nie je potrebné premýšľať o tom, ktorý bit je potrebný. Sada náradia s potrebnými bitmi Torx pre odstránenie dverí a spodnej časti okna je súčasťou štandardnej výbavy.

 

Všetky modely Gladiator využívajú športové rampy vo farbe karosérie, ktoré sú ku karosérii privarené a zahŕňajú integrované držadlá pre predných cestujúcich.

 

Prémiová látková strecha Sunrider poskytuje v segmente úplne exkluzívne možnosti jazdy s nebom nad hlavou. Strecha bola navrhnutá tak, aby redukovala hluk od obtekajúceho vzduchu a umožňovala čiastočné alebo úplné otvorenie. Látková strecha využíva úchytky, ktoré sa pohybujú v lište pre ľahšie odstránenie zadného okna.

 

Modely Gladiator Overland a Rubicon zdieľajú trojdielny hard top vo farbe karosérie, ktorý vozidlu poskytuje prémiový vzhľad. U ostatných verzií je potom použitý čierny hard top. Obe prevedenia poskytujú posádke ďalšie možnosti jazdy s nebom nad hlavou a vďaka rýchlospojkám umožňujú aj rýchle odstránenie a inštaláciu. Obe prevedenia navyše disponujú manuálne posuvným zadným oknom.

 

Desiatky rôznych konfigurácií dverí, strechy a čelného okna vytvárajú ohromujúce možnosti.

 

Interiér s originálnym dizajnom sa môže pochváliť prémiovými prvkami aj technológiami

 

INTERIÉR

Interiér nového modelu Jeep® Gladiator 2020 kombinuje originálny štýl, všestrannosť, komfort a intuitívne ovládanie. Celou kabínou sa prelína precízne dielenské spracovanie a vysoko kvalitné materiály.

 

Stredová konzola inšpirovaná historickým dedičstvom značky Jeep® má čisté tvary a veľmi vydarene dopĺňa dizajn horizontálne usporiadanej palubnej dosky. Každý stupeň výbavy sa potom môže pochváliť špecifickou úpravou stredovej konzole. Ručne čalúnená palubná doska má na dotyk mäkký povrch a kontrastné prešívanie, ktoré je štandardom verzie Overland a voliteľným doplnkom verzie Rubicon. Funkčné prvky, vrátane ovládačov klimatizácie a hlasitosti, dobíjania a konektorov mediálnych zariadení a tiež tlačidla systému Engine Stop Start (ESS), sú navrhnuté pre rýchle nájdenie a ľahkú dosiahnuteľnosť. Výduchy ventilácie majú povrchovú úpravu v platinovej farbe, ktorá im dodáva prémiový vzhľad.

 

Typická funkčnosť a všestrannosť značky Jeep® vyniká na stredovom tuneli, ktorý je opatrený kovovými prvkami. Konzola na tuneli hostí volič hlavnej prevodovky, rozdeľovacej prevodovky a ovládač parkovacej brzdy. Skutočné skrutky na radiacej páke, držadlách a rámčeku infotelematického systému zvýrazňujú originálne konštrukčné metódy.

 

Vodovzdorné tlačidlo štartovania je štandardom všetkých modelov Gladiator 2020 a je umiestnené v ľahkom dosahu vodiča.

 

Látkové alebo kožené sedadlá využívajú kontrastné prešívanie a nastaviteľnú výplň aj bedrovú opierku. Medzi dostupné prvky komfortu patrí vyhrievanie sedadiel aj volantu.  


Úplne nové zadné sedadlá využívajú vysoko kvalitné materiály, ktoré im poskytujú športový vzhľad a samozrejme aj komfort a optimálnu podporu tela. Zadné sedadlá, ktoré boli navrhnuté priamo pre model Gladiator, ponúkajú najväčší priestor pre nohy v segmente a úplne jedinečný dizajn s uzamykateľným úložným priestorom pod sedadlami. Je možné ich navyše úplne sklopiť a využiť tak celú vnútornú dĺžku kabíny pre uloženie dlhších predmetov.

 

Ak sú zadné sedadlá sklopené do roviny, LED svetlá na bočnom obložení osvetľujú úložný priestor za sedadlami. Dvojica sietí na zadnej stene kabíny je pripravená pre zaistenie prepravovaného nákladu.

 

Celý interiér modelu Gladiator je charakteristický chytrými úložnými riešeniami vrátane odolných sieťovaných vreciek, ktoré zaberajú celú dĺžku dverí, a mnohých miest pre uloženie telefónu.

 

Po vyklopení zadných sedadiel je možné využiť otvorené úložné priestory v podlahe. Voliteľná uzamykateľná priehradka potom umožňuje bezpečné uloženie dôležitých predmetov v prípade stiahnutej strechy alebo odstránenia dverí. Voliteľná uzamykateľná priehradka má dve rôzne veľkosti vek, ktoré korešpondujú s delením zadných sedadiel v pomere 60/40. Odnímateľné oddeľovače umožňujú vytvoriť až päť oddelených priestorov, veko potom využíva rovnaký kľúč ako schránka na rukavice pred spolujazdcom a stredová konzola.

 

Do úložného priestoru pod sedadlom presne zapadá aj odnímateľná priehradka na skrutky, vďaka čomu je možné skrutky od dverí, strechy či okna bezpečne uložiť. Veko úložného priestoru pre skrutky je navyše pre lepšiu organizáciu opatrené schémou umiestnenia jednotlivých skrutiek.

 

Dvere vodiča a spolujazdca sú čalúnené vinylom, ktorý je mäkký na dotyk. Pomocné rukoväte pod každou lakťovou opierkou slúžia k rýchlemu a ľahkému odstraňovaniu dverí. Medzi komfortné prvky patrí tiež pasívny vstup Keyless Go.

 

Panel s kontrolnými ukazovateľmi využíva štandardný 3,5- alebo voliteľný 7palcový TFT informačný LED displej. Tento displej dovoľuje vodičovi nastaviť informácie viac ako 100 spôsobmi vrátane zobrazenia aktuálne prehrávaného média, tlaku pneumatík, varovania prázdnej pneumatiky alebo digitálneho ukazovateľa rýchlosti. Integrované tlačidlá na volante zahŕňajú ovládanie audio systému, hlasitosti a rýchlosti a umožňujú držať ruky na volante za všetkých okolností.

 

Štvrtá generácia systému Uconnect so 7 alebo 8,4palcovou dotykovou obrazovkou je umiestnená v hornej časti stredového panelu. Systém Uconnect disponuje vylepšeným užívateľským rozhraním a výkonom vďaka rýchlejšiemu spusteniu a lepšiemu rozlíšeniu obrazovky. Štandardom modelu Gladiator Sport je 5palcová dotyková obrazovka. Priamo pod obrazovkou sa nachádzajú ovládače klimatizácie, hlasitosti a vstupy pre médiá a konektivitu.

 

Výhradne pre modely Gladiator Rubicon je určená predná offroadová kamera, ktorá umožňuje jednoduchý prehľad o prekážkach v teréne. Predná kamera je umiestnená za prostredným otvorom mriežky chladiča a aktivuje sa na obrazovke prostredníctvom Off-road Pages.

 

Pre pripojenie k mediálnemu centru slúžia dva vstupy USB a jeden vstup USB-C vpredu a dva vstupy USB v dosahu cestujúcich na zadných sedadlách. K dispozícii je rovnako 115voltová zásuvka na striedavý prúd pre pripojenie domácej elektroniky.

 

Audio systém ponúka možnosť subwoofera a prenosného bezdrôtového reproduktora, ktorý je umiestnený za zadnými sedadlami. V tomto prípade sa na zadnej stene nachádza iba jedna úložná sieť, a to na ľavej strane.  

 

Pokročilé a hospodárne pohonné jednotky
Úplne nový Jeep Gladiator ponúkne v čase uvedenia na trh osvedčený zážihový motor 3.6 Pentastar V-6 a v roku 2020 dieselový motor 3.0 EcoDiesel V-6.  

 

Zážihový motor 3.6 Pentastar V-6
Motor 3.6 Pentastar V-6 poskytuje výkon 285 k, krútiaci moment 352,5 Nm a už v štandarde využíva funkciu Engine Stop-Start. Navrhnutý bol tak, aby poskytoval vysoký krútiaci moment v širokom spektre otáčok, najmä potom v nízkych otáčkach, čo je úplne zásadný predpoklad pre jazdu v extrémnom teréne.

 

Štandardom všetkých modelov Jeep Gladiator vybavených motorom 3.6 Pentastar V-6 je šesťstupňová manuálna prevodovka, voliteľne je potom ponúkaná osemstupňová automatická prevodovka.

 

Motor 3.6 Pentastar V-6 je preslávený svojou eleganciou, výkonom, účinnosťou a prispôsobivosťou. Svedčí o tom už 8,6 milióna vyrobených jednotiek od začiatku produkcie v roku 2010. Cenená rodina motorov Pentastar je vyrábaná v továrňach Trenton Engine Complex (Michigan), Mack Avenue Engine (Detroit) a Saltillo South Engine (Mexiko).

 

Jeep® Gladiator 2020 ťaží z vysokého krútiaceho momentu motora V-6 v nízkych otáčkach, čo je nevyhnutná vlastnosť pri jazde terénom a v ďalších náročných podmienkach, akými sú plné naloženie alebo ťahanie prívesu.  
 
Dieselový motor 3.0 EcoDiesel V-6
Dieselový motor 3.0 EcoDiesel bude k dispozícii po začatí predaja v roku 2020. Modely Gladiator s motorom 3.0 EcoDiesel V-6 ponúknu výkon 260 k a krútiaci moment 599 Nm. Aj táto motorizácia bude štandardne spojená so systémom Engine Stop-Start (ESS). Štandardom je tiež osemstupňová automatická prevodovka, ktorá bola navrhnutá pre zvládnutie vysokého krútiaceho momentu.

 

Inžinieri FCA US prispôsobili agregát navrhnutý spoločnosťou FCA EMEA tak, aby spĺňal regulačné predpisy regiónu NAFTA.

 

Dieselový motor EcoDiesel V-6 je vybavený technológiou chytrého turbodúchadla s ložiskami s nízkym valivým trením pre výkon v nízkych otáčkach. Motor EcoDiesel V-6 takisto využíva piesty s nízkym trením pre zlepšenie spotreby paliva a zníženie emisií skleníkových plynov a poskytuje vylepšený spaľovací priestor - vstrekovaciu trysku, dno piestu a žhaviacu sviečku s integrovaným snímačom tlaku spaľovania pre optimalizáciu horenia. Nízkotlakový chladený ventil EGR zväčšuje rozsah použitia recirkulácie výfukových plynov, čo sa odráža na nižšej spotrebe paliva.
 
Osemstupňová automatická prevodovka
Nový Jeep® Gladiator 2020 ponúka osemstupňovú automatickú prevodovku, ktorá optimalizuje výkon v teréne a umožňuje hladkú jazdu aj efektívny prenos výkonu v diaľničných rýchlostiach. Osemstupňová automatická prevodovka je k dispozícii u všetkých modelov Gladiator.

 

Osemstupňová automatická prevodovka modelu Gladiator ponúka citlivé jazdné vlastnosti. Či už ide o každodenné jazdy alebo šplhanie cez kamene či prevoz batožiny na víkend, vždy zaistí hladký a lineárny prenos výkonu a nízku spotrebu paliva.

 

Jedinečná sada dvoch rýchlobežných prevodových pomerov zlepšuje spotrebu paliva pri jazde na diaľnici, redukuje celkový hluk, vibrácie aj tvrdosť behu.

 

Osemstupňová prevodovka, ktorá sa dokonale hodí k potrebám modelu Gladiator poskytuje plazivý prevod 77,2:1. Ťažná kapacita a výkon v teréne ťažia z prvého prevodového pomeru 4,7:1 v kombinácii s celkovým prevodom nápravy 4,1:1, čo vedie k bezkonkurenčným schopnostiam.

Šesťstupňová manuálna prevodovka
Úplne nové modely Gladiator 2020 sú vybavené štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Toto prevodové ústrojenstvo využíva jedinečnú konštrukciu s optimalizovanými prevodovými pomermi pre zvýšenie výkonu a je ovládané bowdenovým tiahlami, čo eliminuje vibrácie v radiacej páke aj hlučnosť.

 

Kulisa radenia s komfortnou pozíciou radiacej páky je charakteristická vysokou presnosťou radenia. Rozpätie prevodových pomerov 4,41 vedie k pozoruhodne nízkej spotrebe paliva vo vysokých rýchlostiach a poskytuje výrazné zrýchlenie pri súčasne hladkom a presnom radení.

 

Najschopnejší stredne veľký pick-up bez kompromisov

Úplne nový Jeep® Gladiator 2020 poskytuje legendárne off-roadové schopnosti, ktoré vychádzajú z dvoch pokročilých systémov pohonu všetkých kolies. Systém pohonu všetkých kolies Command-Trac, ktorý je štandardom modelov Sport a Overland, využíva dvojstupňovú rozdeľovaciu prevodovku s redukovaným prevodovým pomerom 2,72:1 a tretiu generáciu ťažkých náprav Dana 44 s prevodovým pomerom 3,73.

 

U modelov Gladiator Rubicon bol použitý systém pohonu všetkých kolies Rock-Trac, ktorý je spojený s treťou generáciou ťažkých náprav Dana 44 vpredu aj vzadu s redukovaným prevodovým pomerom 4:1. Predný a zadný prevod nápravy 4:1 je štandardom, rovnako ako elektronické uzávierky diferenciálov Tru-Lok.

 

Modely Gladiator Rubicon ponúkajú väčší výkyv náprav a celkovú dráhu zavesenia, k čomu im pomáha v segmente úplne ojedinelý elektronicky odpojiteľný stabilizátor prednej nápravy. So štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje Gladiator Rubicon pôsobivého plazivého prevodu 84,2:1, v prípade osemstupňovej automatickej prevodovky potom 77,2:1. Oba tieto prevodové pomery zjednodušujú prekonávanie akýchkoľvek prekážok v teréne.

Command-Trac aj Rock-Trac ponúkajú riadenie krútiaceho momentu, čo umožňuje optimálnu trakciu v podmienkach nízkej priľnavosti.

 

Voliteľný zadný diferenciál so zvýšenou svornosťou Trac-Lok u modelov Sport a Overland zaisťuje mimoriadny krútiaci moment a trakciu na klzkom povrchu, akým je piesok, štrk, sneh alebo ľad.

 

Modely Gladiator Sport, Overland a Rubicon získali logo Trail Rated vďaka svojim legendárnym schopnostiam Jeep® 4x4, ktoré zahŕňajú nasledovné funkcie:

  • Systém pohonu všetkých kolies Command-Trac s plazivým prevodom 2,72:1, ktorý je štandardom modelov Sport a Overland;
  • Systém pohonu všetkých kolies Rock-Trac s redukovaným prevodovým pomerom 4:1 a uzávierkami diferenciálov Tru-Lok, ktorý je štandardom modelu Rubicon;
  • Ochranné kryty a ťažné oká vpredu a vzadu;
  • Štandardom modelu Rubicon je zadný offroadový oceľový nárazník a voliteľne je potom dispozícii aj predný oceľový nárazník s odnímateľnými koncami pripravený pre montáž navijaku;
  • Nájazdový uhol 43,6 stupňa, prechodový uhol 20,3 stupňa, uhol zjazdu 26 stupňov a svetlá výška 281,94 mm;
  • Agresívne voliteľné 17palcové off-roadové kolesá, modely Rubicon využívajú 33palcové pneumatiky už v štandarde;
  • Brodivosť až 762 mm;
  • Ťažná kapacita až 3470 kg a užitočné zaťaženie 725,7 kg.

  
Robustná konštrukcia s karosériou posadenou na ráme je základom legendárnej úžitkovej hodnoty a odolnosti pick-upov Jeep®
Jeep® Gladiator 2020 využíva rad spôsobov, ako optimalizovať jazdu, jazdné vlastnosti a zvuk, zatiaľ čo zlepšuje spotrebu paliva aj počas ťahania prívesu či jazdy v plnom zaťažení. Vďaka využitiu karosérie posadenej na ráme a vynikajúceho päťprvkového zavesenia kolies ponúka Gladiator skvelú dynamiku na vozovke, bezpečnosť cestujúcich a najlepšiu ťažnú kapacitu a užitočnú hmotnosť v segmente.

 

Dizajn karosérie posadenej na ráme využíva pokročilé materiály a konštrukciu pre nízku hmotnosť a zároveň pevnosť a odolnosť. Ukážkou môže byť ľahký rám z vysokopevnostnej ocele. V porovnaní s štvordverovým modelom Jeep® Wrangler je rám modelu Gadiator o ďalších 787,4 mm dlhší, zatiaľ čo rázvor náprav sa predĺžil o 492,7 mm. Dlhší rázvor náprav a umiestnenie osi korby za os nápravy viedlo k lepšiemu rozloženiu hmotnosti a oveľa komfortnejším jazdným vlastnostiam pri preprave nákladu. Hnací hriadeľ, brzdy, palivové potrubie a výfukový systém boli predĺžené tak, aby vyhovovali zmenám potrebným pre vytvorenie najschopnejšieho stredne veľkého pick-upu všetkých čias.

 

Tradičná oceľová korba využíva štyri oceľové priečniky pre zosilnenie ložnej plochy a hliníkové veko korby je opatrené tlmením. Úžitkovosť a všestrannosť demonštrujú aj pevné integrované kotviace oká, osvetlenie pod okrajom korby a voliteľná krytá vonkajšia elektrická zásuvka.

 

Pre ochranu zásadných súčastí vozidla v teréne, vrátane palivovej nádrže, rozdeľovacej prevodovky a olejovej vane automatickej prevodovky, využíva Gladiator štyri ochranné kryty a nosníky. Modely Rubicon sa môžu pochváliť odolnými rúrkovými rámami proti kameňom, ktoré zamedzujú potenciálnemu poškodeniu karosérie pri jazde v teréne. Modely Rubicon sú tiež vybavené v segmente úplne ojedinelými ochranami rohov korby.

 

Ľahké a vysoko pevné hliníkové zámky dverí, závesy dverí, kapota, lemy blatníkov, rám čelného okna a veko korby pomáhajú znížiť hmotnosť vozidla a tým aj spotrebu paliva. Ďalšou demonštráciou snahy konštruktérov o zníženie hmotnosti je použitie dutých ramien a stabilizátorov, hliníkových závesov motora a častí riadenia.

 

Gladiator využíva osvedčené päťprvkové zavesenie predných kolies s vinutými pružinami, priečnou panhardskou tyčou a štyrmi pozdĺžnymi ramenami. Priečne panhardské tyče sú vyrobené z kovanej ocele a riadia bočný pohyb nápravy s minimálnou zmenou uhla počas prepruženia.

 

Päťprvkové zavesenie s vinutými pružinami navrhnuté exkluzívne pre Gladiator využíva dvoch horných a dvoch spodných kovaných oceľových ramien pre pozdĺžne vedenie a panhardskú tyč pre priečne vedenie nápravy. Vodiace ramená sú umiestnené pod nosníkmi rámu, zatiaľ čo zadné tlmiče sú natočené dopredu, aby poskytovali konzistentné tlmenie pre jazdný komfort a lepšie riadenie zaťaženia.

 

Pružiny boli odladené pre optimálnu rovnováhu medzi ovládateľnosťou na vozovke s cieľom poskytovať nielen komfortnú jazdu v meste, či už s celkovou alebo prázdnou korbou, ale aj legendárne offroadové schopnosti. Jazdný komfort, nakláňanie karosérie, ovládateľnosť, nosnosť a ťažná kapacita sa výrazne zlepšili vďaka starostlivému naladeniu tlmičov, dorazov a premyslenej stratégii úchytov karosérie na ráme.

 

Nájazdový uhol 43,6 stupňa, prechodový uhol 20,3 stupňa, uhol zjazdu 26 stupňov a svetlá výška 281,94 mm dovoľujú modelu Gladiator ísť doslova kamkoľvek.

 

Gladiator ťaží aj z brodivosti 762 mm, nosnosti až 725,7 kg a ťažnej kapacity až 3470 kg s voliteľným paketom Max Towing Package.

 

Viac ako 80 dostupných prvkov bezpečnosti
Bezpečnosť a ochrana posádky boli pri konštrukcii úplne nového modelu Jeep® Gladiator 2020 úplne zásadné. Vozidlo tak ponúka cez 80 dostupných prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Voliteľné prvky zahŕňajú sledovanie mŕtvych uhlov, detekciu kríženia dráhy za vozidlom a prednú off-roadovú kameru. Štandardom je zadná cúvacia kamera Parkview s dynamickým navádzaním, adaptívny tempomat a elektronická kontrola stability ESC s elektronickou kontrolou proti prevráteniu.

Štvrtá generácia systému Uconnect ponúka pokročilé technológie
Úplne nový Jeep Gladiator 2020 je vybavený plnofarebným LED displejom medzi kontrolnými ukazovateľmi a ďalej ponúka voľbu medzi tromi infotelematickými systémami Uconnect - Uconnect 5-, 7- a 8,4" NAV - zaisťujúcimi možnosti komunikácie, zábavy a navigácie pre vodiča aj ostatných cestujúcich.

Systém Uconnect ponúka ľahko použiteľné funkcie, vyšší výkon, rýchlejšie reakcie a dotykové obrazovky s vyšším rozlíšením.
 
Jeep® Gladiator 2020 je taktiež k dispozícii s funkciou zrkadlenia chytrého telefónu.
    
Výroba

Úplne nový Jeep® Gladiator je vyrábaný v Tolede v štáte Ohio, kde vozidlá značky Jeep® schádzajú z liniek už od roku 1941. Nový pick-up bude vyrábaný v južnej časti továrne Toledo Assembly Complex, kde do apríla 2018 prebiehala produkcia modelu Jeep® Wrangler JK. Továreň Toledo South Assembly Plant, ktorá je známa tiež ako Toledo Supplier Park, bola postavená v roku 2005 a využíva inovatívny koncept dodávateľského reťazca, kde dodávatelia vybudovali a spravujú kľúčové zariadenia výrobného procesu za prispenia továrne. FCA US bude rovnaký proces využívať aj na výrobu nového modelu Jeep®, pričom bude spolupracovať s dvomi pôvodnými partnermi. Spoločnosti Kuka a Hyundai Mobis budú dodávať karosérie a podvozky. Začiatok produkcie je odhadovaný na prvú polovicu roka 2019.

 

Výrobná kapacita pre nový pick-up bola vytvorená presunutím výroby novej generácie Jeep® Wrangler do severnej časti továrne Toledo Assembly Complex, a to v rámci plánu industrializácie vo výške 4,5 milióna dolárov pre zmenu výrobnej základne súvisiacu s rozvojom značiek Jeep® a Ram. Do rekonštrukcie severnej časti továrne FCA US investovala 700 miliónov dolárov a pre podporu výroby nového modelu Jeep® Wrangler vytvorila 700 nových pracovných miest.

 

Bohatá história odolných a spoľahlivých pick-upov Jeep  

Úplne nový Jeep® Gladiator je posledným prírastkom v dlhom rade pick-upov, ktorý sa začal v roku 1947, kedy Willys Overland predstavil jednotonový pick-up s pohonom všetkých kolies na báze modelu CJ-2A. Viac ako 40ročná tradícia pick-upov Jeep®, ktorej je Gladiator pokračovateľom, zahŕňa:   

 

  • Jeep® Pickup: 1947-1965
    Pick-up s rázvorom náprav 118 palcov (2997 mm) priniesol niekoľko produktových zmien. Jednalo sa o prvý pokus značky Willys-Overland o diverzifikáciu značky Jeep od modelu CJ.

 

  • Jeep® FC-150/170 Pickup: 1957-1965
    Tento rad vozidiel Jeep s konštrukciou Forward-Control predstavoval skutočné pracovné pick-upy s rázvorom 2057,4 mm u verzie FC-150 a 2629 mm u verzie FC-170. Počas svojho životného cyklu zaznamenal rad FC niekoľko zmien, niektoré modely v rokoch 1959 až 1960 využívali plávajúcu prednú a zadnú nápravu a niektoré verzie FC-170 disponovali dvojmontážou a štvorstupňovou manuálnou prevodovkou.

 

  • Jeep® Gladiator/J-Series Pickup: 1963-1987
    Gladiator s veľmi veľkou príbuznosťou k modelu Wagoneer debutoval v roku 1963 vo verzii J-200 (3048 mm) a J-300 (3200 mm). Vozidlo využívalo rozdeľovaciu prevodovku Dana 20 a prednú a zadnú nápravu Dana 44. Meno Gladiator sa objavilo prvýkrát v roku 1972.

 

  • Jeep® CJ-8 Scrambler: 1981-1985
    Scrambler bol predstavený v roku 1981 a išlo o príbuzný model radu CJ-7. Vozidlo však disponovalo dlhším rázvorom. Model bol na medzinárodnom trhu známy ako CJ-7 a bol k dispozícii slátkovou aj pevnou strechou typu hard top. Vyrobených bolo 30 000 modelov a dodnes sú medzi zberateľmi veľmi obľúbené.

 

  • Jeep® Comanche (MJ): 1986-1992
    Model Comanche vychádzal z platformy modelu Cherokee a mal aj podobnú výbavu. Vozidlo so šesťstopou korbou (1830 mm) bol uvedený na trh v roku 1987. Neskoršie modely boli vybavené pohonom všetkých kolies Selec-Trac alebo Command-Trac.

 

Mopar/Jeep® Performance Parts
Značka Mopar ponúkne v dobe uvedenia modelu Gladiator na trh 200 nových alebo prepracovaných dielov Jeep® Performance Parts a príslušenstvo pre ďalšiu personalizáciu. Produkty Mopar budú zahŕňať príslušenstvo pre aktívny životný štýl a väčšie schopnosti, napríklad látkový kryt či polepy korby. Výkonnostné diely zahŕňajú sadu pre zvýšenie podvozku, off-roadové svetlá, kryty proti kameňom, širokú paletu kolies a tiež rad ďalších doplnkov vyvinutých špeciálne pre model Gladiator.

 

Diely a príslušenstvo Mopar pre Gladiator nenarušujú záruku danú výrobcom, boli vytvorené v tesnej spolupráci so značkou Jeep® a vyžiadali si desiatky tisíc hodín vývoja, testovania a schvaľovania. Vďaka prísnym štandardom sú jednotlivé doplnky a diely dokonale pripravené pre integráciu do modelu Gladiator, vďaka čomu nielen dokonale sadnú a vyzerajú, ale tiež vydržia v priebehu času.

 

Turín, 28. 11. 2018

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Príložit súbor